Tvoříme obchodně úspěšné weby za skvělé ceny
Tvoříme obchodně úspěšné weby za skvělé ceny
Přemýšlíte nad tím, kolik peněz investovat do nového webu? Pak se podívejte, jaký je rozdíl mezi investicí a její návratností v případě běžné tvorby webu a tvorby obchodně úspěšného webu.
TIP: Podívejte se na rozdíly mezi oběma typy realizace.
Petr Zapletal je živnostník a prodává službu s cenou 3 000 Kč. Pořizuje si web a dostal nabídky dvou firem a zvažuje, kterou z nich využít.
V našem příběhu Petra rozdělíme do dvou časových linií – v každé provedl jiné rozhodnutí. V první linii se rozhodl pro levnější, běžnou tvorbu webu (pouze technickou realizaci), a ve druhé linii se rozhodl pro tvorbu obchodně úspěšného webu.
Petr si nechal připravit svůj web, z něhož chce každý měsíc získávat nové klienty (a tedy zakázky). A protože je schopný, v průměru 25 % z těchto nových klientů se stává klienty stálými (=kupují od něj každý měsíc).
Běžný web | Úspěšný web | |
---|---|---|
Příklad ceny | 20 000 Kč | 30 000 Kč |
Cíl | není | získávat zákazníky |
Cena zakázky | 3 000 Kč | 3 000 Kč |
Noví klienti/měsíc | 1 | 4 |
Noví klienti/rok | 12 | 48 |
Stálí klienti po roce | 4 | 11 |
Celkem zakázek | 31 | 114 |
Celkem tržby z webu | 93 000 Kč | 342 000 Kč |
Návratnost investice | 73 000 Kč | 312 000 Kč |
Rozdíl | -239 000 Kč | +239 000 Kč |
Výsledek: Petr v první linii sice na začátku ušetřil 10 000 Kč v rámci investice do nového webu, ale už po prvním roce jej toto špatné rozhodnutí stálo 239 000 Kč.
Celkem zakázek | 82 | 258 |
---|---|---|
Celkem tržby z webu | 246 000 Kč | 774 000 Kč |
Rozdíl | -528 000 Kč | +528 000 Kč |
Výsledek: I za předpokladu, že web nebude dále růst (tedy získávat měsíčně více nových zakázek a stálých klientů než v prvním roce), je rozdíl v tržbách ve druhém roce ještě markantnější. S každým dalším rokem bude rozdíl vyšší.
TIP: Podívejte se, jak vypadá obchodně úspěšný web v praxi.
Tento scénář ovšem nepočítá s faktem, že obchodně úspěšný web v čase roste. Díky kvalitnímu obsahu získává časem zpětné odkazy a zdarma vyšší návštěvnost z vyhledávačů. Nůžky mezi tržbami z běžného a obchodně úspěšného webu se tedy budou v dalších letech rozevírat podstatně rychlejším tempem.
Platí zde tedy to, co v byznysu obecně: vaše rozhodnutí může znamenat rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem v podnikání.
Jak dopadne váš nový web?
© 2006-2022 Mgr. Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies
» 6dílný e-mailový seriál Jak na úspěšný web » obsah seriálu
» Knížka 3 nejdůležitější zásady pro úspěch vašeho webu
Zjistěte už dnes, čím se musíte řídit, aby váš web začal získávat nové zákazníky nebo klienty!