Tvoříme obchodně úspěšné weby za skvělé ceny
Přemýšlíte nad tím, kolik peněz investovat do nového webu? Pak se podívejte, jaký je rozdíl mezi investicí a její návratností v případě běžné tvorby webu a tvorby obchodně úspěšného webu.
TIP: Podívejte se na rozdíly mezi oběma typy realizace.
Petr Zapletal je živnostník a prodává službu s cenou 3 000 Kč. Pořizuje si web a dostal nabídky dvou firem a zvažuje, kterou z nich využít.
V našem příběhu Petra rozdělíme do dvou časových linií – v každé provedl jiné rozhodnutí. V první linii se rozhodl pro levnější, běžnou tvorbu webu (pouze technickou realizaci), a ve druhé linii se rozhodl pro tvorbu obchodně úspěšného webu.
Petr si nechal připravit web, z něhož chce každý měsíc získávat nové klienty (a tedy zakázky). A protože je schopný, v průměru 25 % z těchto nových klientů se stává klienty stálými (=kupují od něj každý měsíc).
Běžný web | Úspěšný web | |
---|---|---|
Příklad ceny | 25 000 Kč | 35 000 Kč |
Cíl | není | získávat zákazníky |
Cena zakázky | 3 000 Kč | 3 000 Kč |
Noví klienti/měsíc | 1 | 4 |
Noví klienti/rok | 12 | 48 |
Stálí klienti po roce | 4 | 11 |
Celkem zakázek | 31 | 114 |
Celkem tržby z webu | 93 000 Kč | 342 000 Kč |
Návratnost investice | 68 000 Kč | 307 000 Kč |
Rozdíl | -239 000 Kč | +239 000 Kč |
Výsledek: Petr v první linii sice na začátku ušetřil 10 000 Kč v rámci investice do nového webu, ale už po prvním roce jej toto špatné rozhodnutí stálo 239 000 Kč.
Běžný web | Úspěšný web | |
---|---|---|
Celkem zakázek | 82 | 258 |
Celkem tržby z webu | 246 000 Kč | 774 000 Kč |
Rozdíl | -528 000 Kč | +528 000 Kč |
Výsledek: I za předpokladu, že web nebude dále růst (tedy získávat měsíčně více nových zakázek a stálých klientů než v prvním roce), je rozdíl v tržbách ve druhém roce ještě markantnější.
S každým dalším rokem bude rozdíl ještě větší.
TIP: Podívejte se, jak vypadá obchodně úspěšný web v praxi.
» 6dílný e-mailový seriál Jak na úspěšný web » obsah seriálu
» Knížka 3 nejdůležitější zásady pro úspěch vašeho webu
Dostanete tipy, rady a návody, díky nimž váš web začne získávat nové zákazníky.