Jaká je návratnost investice do webu

Přemýšlíte nad tím, kolik peněz investovat do nového webu? Pak se podívejte, jaký je rozdíl mezi investicí a její návratností v případě běžné tvorby webu a tvorby obchodně úspěšného webu.

TIP: Podívejte se na rozdíly mezi oběma typy realizace.


běžný vs obchodně úspěšný web

Příklad z praxe

Petr Zapletal je živnostník a prodává službu s cenou 3 000 Kč. Pořizuje si web a dostal nabídky dvou firem a zvažuje, kterou z nich využít.

V našem příběhu Petra rozdělíme do dvou časových linií – v každé provedl jiné rozhodnutí. V první linii se rozhodl pro levnější, běžnou tvorbu webu (pouze technickou realizaci), a ve druhé linii se rozhodl pro tvorbu obchodně úspěšného webu.

Jak to začíná

Petr si nechal připravit svůj web, z něhož chce každý měsíc  získávat nové klienty (a tedy zakázky). A protože je schopný, v průměru 25 % z těchto nových klientů se stává klienty stálými (=kupují od něj každý měsíc).

První rok

Obchodně úspěšný web - výsledky případové studie

  Běžný web Úspěšný web
Příklad ceny 20 000 Kč 30 000 Kč
Cíl není získávat zákazníky
Cena zakázky 3 000 Kč 3 000 Kč
Noví klienti/měsíc 1 4
Noví klienti/rok 12 48
Stálí klienti po roce 4 11
Celkem zakázek 31 114
Celkem tržby z webu 93 000 Kč 342 000 Kč
Návratnost investice 73 000 Kč 312 000 Kč
Rozdíl -239 000 Kč +239 000 Kč

Výsledek: Petr v první linii sice na začátku ušetřil 10 000 Kč v rámci investice do nového webu, ale už po prvním roce jej toto špatné rozhodnutí stálo 239 000 Kč.

Druhý rok

Celkem zakázek 82 258
Celkem tržby z webu 246 000 Kč 774 000 Kč
Rozdíl -528 000 Kč +528 000 Kč

Výsledek: I za předpokladu, že web nebude dále růst (tedy získávat měsíčně více nových zakázek a stálých klientů než v prvním roce), je rozdíl v tržbách ve druhém roce ještě markantnější. S každým dalším rokem bude rozdíl vyšší.

TIP: Podívejte se, jak vypadá obchodně úspěšný web v praxi.


obchodně úspěšný web - dobré rozhodnutí

Jaký je verdikt?

Tento scénář ovšem nepočítá s faktem, že  obchodně úspěšný web v čase roste. Díky kvalitnímu obsahu získává časem zpětné odkazy a zdarma vyšší návštěvnost z vyhledávačů. Nůžky mezi tržbami z běžného a obchodně úspěšného webu se tedy budou v dalších letech rozevírat podstatně rychlejším tempem.

Platí zde tedy to, co v byznysu obecně: vaše rozhodnutí může znamenat rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem v podnikání.

Jak dopadne váš nový web?

© 2006-2018 Mgr. Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies

SEO webu sledují SEO nástroje.cz

Chcete nový web?

Chci nový web
Chci nový e-shop