Tvoříme obchodně úspěšné weby za skvělé ceny

Tipy, návody, školení: Facebook Blog

Jaká je návratnost investice do webu

Přemýšlíte nad tím, kolik peněz investovat do nového webu? Pak se podívejte, jaký je rozdíl mezi investicí a její návratností v případě běžné tvorby webu a tvorby obchodně úspěšného webu.

TIP: Podívejte se na rozdíly mezi oběma typy realizace.

běžný vs. obchodně úspěšný web
Příklad z praxe

Petr Zapletal je živnostník a prodává službu s cenou 5 000 Kč. Pořizuje si web a dostal nabídky dvou firem a zvažuje, kterou z nich využít.

V našem příběhu Petra rozdělíme do dvou časových linií – v každé provedl jiné rozhodnutí. V první linii se rozhodl pro levnější, běžnou tvorbu webu (pouze technickou realizaci), a ve druhé linii se rozhodl pro tvorbu obchodně úspěšného webu.

Jak to začíná

Petr si nechal připravit web, z něhož chce každý měsíc  získávat nové klienty (a tedy zakázky). A protože je schopný, v průměru 25 % z těchto nových klientů se stává klienty stálými (=kupují od něj každý měsíc).

Rok první

 Běžný webÚspěšný web
Příklad ceny30 000 Kč40 000 Kč
Cílnenízískávat zákazníky
Cena zakázky5 000 Kč5 000 Kč
Noví klienti/měsíc14
Noví klienti/rok1248
Stálí klienti po roce411
Celkem zakázek31114
Celkem tržby z webu155 000 Kč570 000 Kč
Návratnost investice125 000 Kč530 000 Kč
Rozdíl-405 000 Kč+405 000 Kč

Výsledek: Petr v první linii sice na začátku ušetřil 10 000 Kč v rámci investice do nového webu, ale už po prvním roce jej toto špatné rozhodnutí stálo 405 000 Kč.

Rok druhý

 Běžný webÚspěšný web
Celkem zakázek82258
Celkem tržby z webu410 000 Kč1 290 000 Kč
Rozdíl-880 000 Kč+880 000 Kč

Výsledek: I za předpokladu, že web nebude dále růst (tedy získávat měsíčně více nových zakázek a stálých klientů než v prvním roce), je rozdíl v tržbách ve druhém roce ještě markantnější.

S každým dalším rokem bude rozdíl ještě větší.

TIP: Podívejte se, jak vypadá obchodně úspěšný web v praxi.

Sdílejte na sociálních sítích

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop

Top