Tvoříme obchodně úspěšné weby za skvělé ceny

Tipy, návody, školení: Facebook Blog

Jak publikovat nový příspěvek v blogu

Další články na téma Články »

V tomto návodu najdete postup krok za krokem k publikování nového příspěvku v blogu.

POZOR: Nevíte, zda ve svém WordPressu máte blokový, nebo klasický editor? Zjistěte to »

Vytvoření článku

Platí pro klasický (starší verze) i blokový editor (aktuální verze).

  1. V levém menu klikněte na PříspěvkyVytvořit příspěvek.
  2. V horním poli zadejte název příspěvku. Trvalý odkaz (WWW adresa článku) se vytvoří automaticky z článku. Pokud později název článku změníte, je třeba trvalý odkaz smazat, aby se vytvořil nový podle aktualizovaného názvu článku.
  3. V pravém sloupci v bloku Rubriky (na záložce Dokument) zatrhněte, do kterých rubrik článek bude patřit. Novou rubriku vytvoříte kliknutím na odkaz Vytvořit novou rubriku, zadáním názvu a kliknutím na tlačítko OK.
  4. V pravém sloupci v bloku Náhledový obrázek klikněte na odkaz Zvolit náhledový obrázek. Vyberte obrázek, nebo nahrajte nový. Vložení obrázku potvrďte kliknutím na tlačítko Zvolit náhledový obrázek. Náhledový obrázek se zobrazí v přehledu článků i na detailu článku u jeho názvu.

    Klienti MD webdesign: Pokud náhledový obrázek nevyberete, použije se výchozí obrázek.

  5. V textovém editoru napište první odstavec, kterému se říká perex. Ten se zobrazí na přehledu článků s názvem a obrázkem. Měl by stručně v jedné, dvou větách popisovat, co se čtenář v článku dozví. Perex ukončete vložením značky pro pokračování textu. V klasickém editoru pomocí ikony s přerušovanou čárou. V blokovém editoru klikněte vlevo nahoře na ikonu + a napište pokračování a vyberte nalezený prvek. Pokračujte vložením dalšího prvku – například odstavce.
    WordPress - pokračování textu

    Klienti MD webdesign: Perex se vytváří automaticky z prvního odstavce a značku tedy vkládat nemusíte.

  6. Napište zbývající text článku. Použijte v něm nadpisy 2 (a pod nimi nadpisy 3), odstavce, seznamy číslované (pro krokové postupy) a s odrážkami (pro výčty položek) a citace (speciálně formátování odstavce pro poznámky, upozornění a tipy). Prvky můžete vkládat pomocí roletové nabídky, nebo v blokovém editoru pomocí ikony + vlevo nahoře.

    POZOR: Nadpis 1 do textu příspěvku nepatří, tvoří se automaticky z názvu příspěvku.

Blok Klasický editor

Klienti MD webdesign: K dispozici máte tzv. hybridní editor kombinující možnosti klasického editoru i editoru blokového.

Kombinací vhodných rozšíření lze dosáhnout hybridního režimu editoru. Vkládat tak můžete nejenom bloky, ale jako blok můžete vložit Klasický editor, tedy klasický odstavcový blok. V něm můžete tvořit nadpisy, odstavce, odrážky, obrázky a další prvky v rámci jednoho bloku.

Blok můžete kdykoliv ukončit a vložit za něj například blok Obrázek. Ten se hodí v případě, kdy chcete mít blok s obrázkem přes celou šířku obsahu. Jinak můžete obrázky vkládat přímo v rámci bloku Klasický editor.

Uložení článku jako koncept

Pokud se chcete k psaní článku vrátit později, můžete jej uložit jako koncept. Jednoduše:

Článek se nezveřejní a bude dostupný pouze vám.

Nahlížet na jeho skutečnou podobu můžete kliknutím na tlačítko Náhled, nebo Zobrazit náhled.

Okamžité publikování článku

Jakmile jste připraveni článek zveřejnit, klikněte v bloku Publikovat (klasický editor), nebo v horním řádku vpravo (blokový editor) na tlačítko Publikovat. V novém editoru je třeba publikování ještě jednou potvrdit. Příspěvek se poté zveřejní a bude viditelný na webu.

Naplánování publikování do budoucnosti

Pokud chcete publikování naplánovat do budoucnosti, pak postupujte takto:

Klasický editor:

  1. Klikněte na řádku Publikovat: Okamžitě na odkaz Upravit.
  2. Zvolte datum, kdy se má článek publikovat a klikněte na OK.
  3. Klikněte na tlačítko Naplánovat.

Blokový editor:

  1. V pravém sloupci na záložce Příspěvek na řádku Publikovat klikněte na odkaz Okamžitě.
  2. Zvolte datum a čas publikování.
  3. Na horním řádku vpravo klikněte na červené tlačítko Naplánovat.

WordPress - naplánování publikace článku

Přejít na seznam návodů

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop

Top