Tvoříme obchodně úspěšné weby za skvělé ceny

Tipy, návody, školení: Facebook Blog

Jak vypadá úspěšná SEO optimalizace

O SEO panuje řada mýtů a polopravd. Přečtěte si, o čem SEO skutečně je a co vám může přinést.


Co je SEO

Optimalizace pro vyhledávače (zkráceně SEO z anglického sousloví Search Engine Optimization) je souborem technik, metod a postupů, kterými zvýšíte hodnotu a autoritu svého webu. Takže jej vyhledávač ve výsledcích vyhledávání umístí na vyšší pozici než jiné weby.

A vy získáte více návštěv zdarma z vyhledávačů.

SEO se obecně rozděluje na dvě oblasti:

  • SEO na webu (tzv. on-page faktory): zdrojový kód, architektura webu a URL adresy, sémantika, klíčová slova v textu, relevantnost textu, kvalita informací.
  • SEO mimo web (tzv. off-page faktory): zpětné odkazy vedoucí na váš web, odkazy vedoucí z vašeho webu.

POZOR: Optimalizaci obsahu webu pro vyhledávače na vašem webu nelze provést, pokud dodavatel webu netvoří i celý obsah! Proto vždy s webem tvoříme i kompletní obsah webu.


Co není SEO

Kolem SEO se točí řada mýtů, polopravd a lží. Bohužel pravdu často neznají ani lidé, kteří SEO nabízejí. Hrají na to, že lidé si zvykli něco považovat za SEO a pod tímto názvem často prodávají zcela nesmyslné a zbytečné služby. Ty vás v lepším případě připraví o peníze, v tom horším i o pozice ve vyhledávačích.

TIP: Čtěte článek Nepřínosné a nebezpečné SEO? Stále v nabídkách SEO agentur.

Co možná o SEO nevíte:

  • SEO není něco, co lze zapnout a vypnout.
  • SEO optimalizace nemá co dělat s technickým řešením webu. Nelze ji nastavit v kódu webu, ani naprogramovat.
  • SEO optimalizace není o registracích do stovek katalogů.
  • SEO optimalizace není o naplnění stránky klíčovými slovy.
  • Získávání zpětných odkazů není o publikování 1 článku na stovkách  bezejmenných PR webů.

Jak zlepšit pozice ve vyhledávačích?

Vyhledávače se snaží napodobit lidské myšlení při vyhledávání. Zeptejte se tedy sami sebe: Když budu hledat odpověď na mou otázku, nebo řešení mého problému, najdu na svém webu odpovědi?

  • Pokud ne, pak zoufale potřebujete obchodní a marketingovou strategii webu.
  • Pokud ano a nejste ve vyhledávačích na předních pozicích, pak může jít o technickou chybu.

Nechte posoudit odborníka, která z variant je pravděpodobnější. Obvykle se do hry zapojí obě. V každém případě vždy existuje možnost nápravy situace a není to o žádné alchymii, magii a kouzlech, ale o zdravém selském rozumu, odborných znalostech a šikovnosti.

TIP: Pokud chcete vědět, jak na tom jste, pak si nechejte udělat SEO analýzu webu s konkrétními návrhy řešení.


Předělat starý web, nebo vytvořit nový?

To záleží na úhlu pohledu a konkrétní situaci. Jestliže lze vyšších pozic dosáhnout například jen změnou obsahu a architektury webu a redakční systém tyto změny snadno umožňuje, pak lze jen předělat starý web.

Jestliže ale web s redakčním systémem není flexibilní, pak nemá smysl přestavovat něco, co stejně nefunguje. Když nový web zajistí každý měsíc jedinou objednávku navíc, za jak dlouho se vám investice do webu vyplatí?

Pokud je web v tak špatném stavu (zajistili jste si původně jen jeho technickou realizaci, například grafikem, nebo programátorem),  nelze doporučit nic jiného, než tvorbu nového webu. Často to je nakonec rychlejší, a v důsledku i levnější řešení.

S novým obchodně úspěšným webem přijde nejenom více návštěvníků z vyhledávačů, ale především více objednávek/poptávek.

Sdílejte na sociálních sítích

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop

Top