Tvoříme obchodně úspěšné weby za skvělé ceny

Tipy, návody, školení: Facebook Blog

Jak měřit návštěvnost a konverze

Marketingové snahy, stejně jako výkonnost webu, je třeba poctivě měřit. Využíváte již na webu, nebo e-shopu, analytický nástroj?


Měřit a vyhodnocovat, ale jak a pomocí čeho?

Je nutné, abyste návštěvnost a chování návštěvníků webu vyhodnocovali. Tomuto se věnuje celý obor webové analytiky.

Abyste mohli ale nějaká data vyhodnocovat, musíte je nejdříve změřit. A abyste mohli chování návštěvníků webu měřit, musíte k tomu mít vhodný nástroj.

A tím se dostáváme ke Google Analytics. Není to jediný nástroj webové analytiky, ale je poměrně robustní, snadno se v něm zorientujete a také, což je příjemné, je zdarma.

Co však není příjemnéb je naučit se s Google Analytics data vyhodnocovat. Ostatně mrkněte do něj sami. Naštěstí to můžete nechat na nás.


Co potřebuji k měření

Web je třeba nejdříve s nástrojem propojit a nastavit, aby bylo možné data korektně měřit a následně vyhodnocovat. Samotné propojení webu a Google Analytics vám získá potřebná data, ale to je jen první krok.

Teprve správné nastavení nástroje webové analytiky je klíčové pro vyhodnocování úspěšnosti a nákladovosti. Do té doby jde jen o složité počitadlo přístupů.


Co lze vyhodnocovat

Pomocí webové analytiky můžete měřit návštěvnost webu, a to jak celého webu, tak jeho jednotlivých stránek.

Zjistíte, kolik času lidé tráví na které stránce, a ze kterých naopak z webu odcházejí. Snadno tak například určíte, které stránky návštěvníky zajímají nejvíce, a naopak, které jejich touhu po odpovědích nenasytily.

Zjistíte také ale, odkud na web přišli – zda zadáním vaší adresy v prohlížeči nebo z vyhledávání ve vyhledávačích nebo odkazem z jiné stránky.

Nejdůležitější ale je, že budete měřit a vyhodnocovat výkonnost webu – tedy počty objednávek/poptávek a odkud se vzaly.


K čemu mi to bude?

Webová analytika je zásadní nástroj nutný k vyhodnocování a plánování strategie obchodně úspěšného webu. Najdete tak snadno slabá, ale i silná místa webu, zjistíte úspěšnost SEO i PPC reklam a e-mailových kampaní. To vše dokáže Google Analytics měřit a schopný odborník vyhodnotit.

Sdílejte na sociálních sítích

Chcete úspěšný web?

Chci web získávající zákazníky
Chci ziskový e-shop

Top