Tvoříme obchodně úspěšné weby za skvělé ceny
Tvoříme obchodně úspěšné weby za skvělé ceny
Marketingové snahy, stejně jako výkonnost webu, je třeba poctivě měřit. Využíváte již na webu nebo e-shopu analytický nástroj?
Je nutné, abyste návštěvnost a chování návštěvníků webu vyhodnocovali. Tomuto se věnuje celý obor webové analytiky.
Abyste mohli ale nějaká data vyhodnocovat, musíte je nejdříve změřit. A abyste mohli chování návštěvníků webu měřit, musíte k tomu mít vhodný nástroj. A tím se dostáváme ke Google Analytics. Není to jediný nástroj webové analytiky, ale je poměrně robustní, snadno se v něm zorientujete a také, což je příjemné, je zdarma.
Web je třeba nejdříve s nástrojem propojit a nastavit, aby bylo možné data korektně měřit a následně vyhodnocovat. Samotné propojení webu a Google Analytics vám získá potřebná data, ale to je jen první krok.
Teprve správné nastavení nástroje webové analytiky je klíčové pro vyhodnocování úspěšnosti a nákladovosti. Do té doby jde jen o složité počitadlo přístupů.
Pomocí webové analytiky můžete měřit návštěvnost webu, a to jak celého webu, tak jeho jednotlivých stránek. Zjistíte, kolik času lidé tráví na které stránce, a ze kterých naopak z webu odcházejí. Snadno tak například určíte, které stránky návštěvníky zajímají nejvíce, a naopak, které jejich touhu po odpovědích nenasytily.
Zjistíte také ale, odkud na web přišli – zda zadáním vaší adresy v prohlížeči nebo z vyhledávání ve vyhledávačích nebo odkazem z jiné stránky. Nejdůležitější ale je, že budete měřit a vyhodnocovat výkonnost webu – tedy počty objednávek a odkud se vzaly.
Webová analytika je zásadní nástroj nutný k vyhodnocování a plánování strategie obchodně úspěšného webu. Najdete tak snadno slabá, ale i silná místa webu, zjistíte úspěšnost SEO optimalizace i reklamních PPC a e-mailových kampaní. To vše dokáže Google Analytics měřit a schopný odborník vyhodnotit.
© 2006-2022 Mgr. Martin Domes | ochrana osobních údajů | cookies
» 6dílný e-mailový seriál Jak na úspěšný web » obsah seriálu
» Knížka 3 nejdůležitější zásady pro úspěch vašeho webu
Zjistěte už dnes, čím se musíte řídit, aby váš web začal získávat nové zákazníky nebo klienty!