Funguje e-mail marketing?

E-mailový marketing je disciplína, která vám může přinést velké množství objednávek nebo poptávek. Jen je třeba vědět, jak na to.


E-mail marketing? To je spam, ne?

Existují dvě formy marketingové komunikace (nejen) na internetu:

  • Nátlaková = nevyžádaná komunikace. Kam spadá jednak nevyžádaná pošta, ale také třeba bannerová reklama.
  • Nenátlaková = vyžádaná komunikace. V tomto případě sdělení přijímáte dobrovolně, rádi a na základě vlastní žádosti.

Proč zmiňuji tyto dvě oblasti? E-mail marketing, o kterém zde mluvíme, totiž spadá do druhé skupiny. O pochybné účinnosti komunikace v případě první skupiny asi nikdo nepochybuje.


Objevte marketing 21. STOLETÍ

U e-mailu trávíme extrémně hodně času a je jedním z hlavním kanálů komunikace. Když vám pošle kamarád e-mail se zajímavou informací, radou, návodem, nebo osobní zkušeností, přečtete si takový e-mail? Pravděpodobně ano, protože je užitečný.

Stejným způsobem můžete využít e-mail pro komunikaci s budoucími zákazníky či klienty, ale také s klienty stávajícími.

A jaké jsou výhody:

  • E-mail má dnes každý.
  • Komunikaci lze automatizovat pomocí chytrých nástrojů, takže nevyžaduje vaši osobní přítomnost.
  • Budujete důvěru, díky níž pak můžete svoje produkty a služby snadněji prodávat.
  • Připomínáte se stávajícím klientům a můžete si vyžádat reference.

Jak vypadá úspěšný e-mail marketing

Abyste mohli s vašimi zákazníky komunikovat e-mailem, musíte ho získat? Respektive návštěvníci webu vám jej musí dobrovolně poskytnout. Položte si sami otázku, v jakém případě byste byli sami ochotni věnovat svůj e-mail? 

A odpověď zní: Pokud dostanete něco na oplátku. Například hodnotnou informaci, nebo návod řešící problém. Takový dárek může mít mnoho forem.

Jakmile máte kontakt na potenciálního zákazníka, můžete s ním začít komunikovat. Možná vás napadá: Aha, tak teď mu pošlu e-mail, ve kterém mu nabídnu své služby. Špatně…

Abyste mohli prodávat, musíte nejdříve vybudovat důvěru. Nejdříve raďte, vzdělávejte, poskytněte část svého know-how zdarma. A jakmile přijde ta správná chvíle, prodávejte.


Nevzít si kontakt = přicházet o peníze

A proč si brát kontakt na návštěvníky webu, proč s nimi komunikovat po e-mailu?

Při první návštěvě nakoupí málokdo. Ale to neznamená, že by nenakoupil za měsíc nebo za rok. Pokud ale sejdete z očí, sejdete i z mysli. Pravidelná komunikace vede jednak k posilování důvěry, ale také k připomínání se. Až bude návštěvník příště chtít nakoupit, už nebude přemýšlet kam jít, protože logicky půjde za vámi.

“67 % zákazníků, kteří vám řekli ne, jsou ochotní nakoupit do roka”
(Gartner Research)

© 2006-2018 MD webdesign

SEO webu sledují SEO nástroje.cz

Top
Chcete nový web?
X

Je to jednoduché: proveďte poptávku webu a získejte cenovou nabídku na míru.

Chci nový web »   |   Chci nový e-shop »